• VÁŠ VLASTNÍ E-SHOP - SNADNO, RYCHLE A PROFESIONÁLNĚ V SEDMI KROCÍCH


  
Klikněte na tlačítka níže pro podrobný popis konkrétního ovládacího panelu.
kategorie
V ovládacím panelu Kategorie vytvoříte či upravíte strukturu Vašeho obchodu. Filozofie je následující:
Váš obchod bude obsahovat Hlavní kategorie, ty odpovídají jednotlivým oddělením běžných obchodů. Pod každou hlavní kategorii potom mohou (ale nemusí) spadat subkategorie, které odpovídají regálům běžných obchodů. Hlavní kategorie tak může být vytvořena např. jako Mobilní telefony, subkategorie potom tvoří např. Dotykové telefony, DualSIM, Výprodej, Příslušenství... Rozdělení subkategorie lze dělit i podle výrobce - je to ovšem v některých případech zbytečné, protože výrobci v Hlavní kategorii mohou být zobrazeny v samostatném bloku a lze podle nich třídit.
Každý výrobek lze přiřadit do jedné či více kategorií - hypotetický telefon tak může být obsažen v Akční nabídce, Smartphonech atd., a samozřejmě jej lze zařadit i do subkategorie např. Nokia. S těmito znalostmi nyní můžete začít tvořit strukturu Vašeho obchodu. Doporučujeme se před vytvořením struktury zamyslet a postupovat systematicky - chaotickými změnami ve struktuře obchodu v průběhu jeho provozu Vaše zákazníky nepotěšíte - vzpomeňte si, jak jste marně hledali zboží na jeho původním místě po restrukturalizaci Vašeho oblíbeného marketu. A ještě jedna poznámka - pokud využíváte xml exporty pro porovnávací katalogy (Heuréka, zboží.cz...), po změně struktury kategorií dojde k rozpárování vazeb kategorií s výrobky; opětovné spárování může být otázkou řady dní, kdy Váš obchod nebude na těchto katalozích dostupný.
Novou kategorii založíte kliknutím na příslušné tlačítko. Zapište název kategorie (bude zobrazen jako položka menu v e-shopu). Můžete zadat krátký popis kategorie - někdy se hodí (u zboží nepříliš obvyklého), popis je zbytečný třeba v kategorii Mobilní telefony, u nich většina zákazníků ví, o co jde. Pro každou kategorii můžete zadat klíčová slova (META DESC, META KEY) - budou umístěna jako meta tagy v kódu stránek kategorie (jsou čitelné pro indexační roboty), jejich vhodná volba může zlepšit pozici Vašeho e-shopu ve vyhledávačích. Následně zvolte, zda půjde o Hlavní kategorii, popř. zvolte nadřazenou kategorii. Volbu vhodných klíčových slov můžete konzultovat s Technickou podporou.
Kategorii lze doplnit o dva typy obrázků (ikonek). Jedním z nich je přímo ikona kategorie - ta bude umístěna před názvem kategori, zvolte drobnou ikonku s transparentním pozadím tak, aby korespondovala s layoutem Vašeho obchodu. Doporučujeme spíše tuto ikonku nepoužívat. Obrázek v katalogu, který kategorii můžete přiřadit, naopak rozhodně doporučujeme používat. Bude zobrazen jako součást Katalogu na úvodní stránce Vašeho obchodu. Rozměry a provedení opět musí korespondovat s designem obchodu - doporučujeme konzultaci s Technickou podporou, případně naší grafičkou - jedná se o Vaši virtuální výkladní skříň.
V rámci každé kategorie si časem můžete zvolit výrobky, které chcete zákazníkům z jakéhokoliv důvodů doporučovat - budou zobrazeny (zpravidle podle layotu) v pravém sloupci e-shopu v bloku Doporučujeme. Samozřejmě, že pro každou můžete zvolit jiné výrobky. Přidělení výrobků lze libovolně měnit, lze zvolit i náhodné zobrazování atd.
Po vytvoření několika Hlavních kategorií a případně podřízených subkategoriíí je nutno nastavit pořadí, v jakém e budou v hlavním menu e-shopu zobrazovat. Oproti předchozí verzi administrace, kdy byly pro přesun použity šipky Přesunout nahorů / dolů, v aktuální verzi najdete před každou kategorií číselné pole. Kategorie s vyšším číslem bude umístěna výše. Doporučujeme ponechávat v číslování mezery, aby bylo možno včlenit novou kategorii mezi dvě již existující bez nutnosti přečíslování. Hlavní kategorie tak očíslujte např. 10, 20, 30..., subkategorie v rámci Hlavní kategorie opět 10, 20, 30... Po uložení bude okamžitě načtena nová struktura, vzhled tedy nemusíte (ale můžete :-) kontrolovat v zákaznické části obchodu.
V závislosti na nastavení v Konfiguraci bude v zákaznické části hlavní menu zobrazeno s rozbalenými kategoriemi (doporučujeme u e-shopů s nižším počtem kategorií), nebo budou hlavní kategorie sbaleny a k rozbalení subkategorií dojde po kliknutí na název Hlavní kategorie. Lze samozřejmě na zakázku vytvořit jakoukoliv jinou variantu menu - kontaktujte Technickou podporu.
Pokračovat na ovládací panel:
Website Security Test