• VÁŠ VLASTNÍ E-SHOP - SNADNO, RYCHLE A PROFESIONÁLNĚ V SEDMI KROCÍCH


  
Klikněte na tlačítka níže pro podrobný popis konkrétního ovládacího panelu.
configNázev e-shopu: Zadejte název Vašeho obchodu (např. Drogerie Novák), obchodní značku (E-shop DroNo), doménu atd.
Kontaktní e-mailu: E-mail pro Vaši komunikaci se zákazníky. Zpravidla domena@domena.cz, info@domena.cz, obchod@domena.cz
URL serveru: Bylo přiděleno v relaci s doménou a Vámi nelze změnit. Slouží pro Vaši informaci o aktuální doméně.
No-reply e-mail: Slouží výhradně pro příjem automaticky generovaných e-mailů, které Vás budou okamžitě informovat o nové objednávce, popř. zákazníkovi.Zpravidla je vhodné směrovat na Váš mobil formou SMS, obvyklá adresa je robot@domena.cz. Lze směrovat i na další e-mail adresy.
Telefon obchodu: Kontaktní telefon, dostupný v pracovní době pro Vaše zákazníky. Pokud vyplníte, bude automaticky připojen k objednávce v případě, že není zapnuto zobrazení podpisu.Jinak si samozřejmě na stránce Kontaktů můžete nastavit libovolný počet telefonů, faxů atd.
Použitá měna: Pro podporu více měn současně kontaktujte Technickou podporu, lze ji aktivovat v závislosti na Vašich požadavcích (DPH, clo, kurzy).
Výchozí sazba DPH: Bude předvyplněna u nových výrobků. Systém pochopitelně podporuje více sazeb DPH. Pokud nejste plátce DPH, zadejte 0.
Diskuze k výrobkům: Povolí nebo zakáže diskuze v detailu výrobku. Diskuze podporují stromové citace, smajlíky, banování uživatelů a můžete je moderovat. Pro povolení externích moderátorů, např. někoho z Vašich aktivních zákazníků, kontaktujte Technickou podporu.
Blok Našli jste lepší cenu: Zobrazí v detailu výrobku blok, pomocí něhož Vám mohou návštěvníci Vašeho e-shopu zasílat odkazy na konkurenční výrobky. Občas kontroverzní či zbytečné, občas se hodí... :-) Samozřejmostí je vestavěná ochrana proti spambotům a fake mailům.
Zobrazit počet zákazníků: Při zahájení provozu doporučujeme vypnout - popř. si s Technickou podporou domluvte počáteční stav... :o)
Modul mod_rewrite: Zapne či vypne "hezčí" adresy u výrobků. Více informací najdete v sekci CEO, marketing, exporty.
Akce po vložení do košíku: Po vložení zboží do košíku přesune zákazníka na obsah košíku, nebo pouze přidá výrobek do košíku a zákazník transparentně zůstává v detailu výrobku (může pokračovat v diskuzi, studiu parametrů výrobku atd.)
Návrat po editaci objednávky: Určuje, zda přesune administrátora po editaci objednávky zpět na tuto objednávku, nebo na seznam objednávek.
Grafické prvky v objednávce: Pokud vytvoříte v Galerii (viz dále) adresář _system a umístíte do něj obrázek loga a razítka (třeba i s podpisem), budou pdf objednávky generované zákazníkům obsahovat tyto grafické prvky. Pokud si s jejich výrobou nevíte rady, kontaktujte Technickou podporu.
Zasílání notifikačních e-mailů: Konfiguraci notifikačních emailů lze pohodlně provést v panelu Texty, e-maily (viz dále). Tato volba je tomuto panelu nadřazená a e-maily globálně vypne. Vhodné např. při potřebě rozsáhlých editací a změn, kdy chceme mít jistotu, že zákazníci žádné emaily nebdrží. I v případě vypnutí zůstává aktivní možnost zaslání zapomenutého hesla zákazníkovi.
Vzhled hlavního menu: Určuje, zda budou podkategorie rozbaleny po kliknutí na hlavní kategorii, nebo trvale. U rozsáhlých obchodů bývá vhodnější kategorie sbalit. V případě, že Váš e-shop používá Vám na míru vytvořený typ menu, nemusí být tato volba funkční.
Klonování meta značek, obrázků, parametrů: Určuje, které prvky budou naklonovány ze zdrojového výrobku. Další parametry klonování lze dojednat přesně podle Vašich potřeb s Technickou podporou.
Logování akcí: Umožní monitorovat chování Vašich zákazníků. Export do xls souboru lze následně analyticky zpracovat (kontingenční tabulky, grafy...)
Předvyplnění miniatury: Pokud přijmete konvenci, že náhled výrobku bude mít název např. obrazek.jpg a miniatura obrazek_m.jpg, stačí po zapnutí této volby vyplnit pouze pole náhled - miniatura bude doplněna automaticky. V kombinaci s následující volbou automatického doplnění přípony ušetříte spoustu času a písmenek při zadávání nových výrobků.
Přípona obrázků v Galerii: Oči kupují, a tak bude základem Vašeho e-shopu perfektní grafické zpracování obrázků Vašich výrobků. Bude třeba vytvořit miniaturu (náhled) pro zobrazení výrobku v kategorii, obrázek pro detail a případně celou řadu dalších pohledů na výrobek. Pokud Vás unavuje neustálé opisování přípon, můžete si zapnout jejich automatické doplňování - potom píšete cestu k obrázku např. cesta/obrazek.
Oddělovač navigace: Ponechte výchozí, popř. zvolte takový, jaký se Vám bude v navigační liště líbit. Navigační lišta usmadňuje zákazníkům orientaci ve Vašem obchodě (např. domů » telefony » dotykové), kde znak » je právě oním oddělovačem.
Umístění stránkování: Společný prostor pro stránkování a ovládání řazení (podle ceny atd.) lze situovat nahorů, dolů nebo (doporučujeme) na obě místa.
Sloupců v katalogu: Rozměry blokových prvků zpravidla vycházejí z layoutu stránky - doporučujeme neměnit.
Sloupců na stránku: Totéž co výše - změnu provádějte výhradně v součinnosti s grafikem, který vytvořil návrh Vašeho obchodu.
Počet výrobků na stránku: Zde není problém, nastavte si jak Vám bude vyhovovat. Přiliš dlouhé stránky nejsou ergonomické, doporučujeme nastavit počet někde mezi 10 - 30. Vyzkoušejte...
Export XML feedu: XML feed slouží pro automatickou indexaci zboží ve Vašem obchodě katalogovými službami typu Heuréka, Zboží.cz atd. Pro zobrazení Vašeho zboží na těchto serverech se na nich nejdříve musíte zaregistrovat, zvolit službu (placenou/free) a následně uvést link na Váš xml soubor. Doporučujeme aktivovat až v okamžiku, kdy máte vytvořenu strukturu obchodu a obchod je naplněn zbožím. Obchod generuje xml feed plně kompatibilní s českými servery - s Technickou podporou lze dojednat i generování více souborů, pokud požadujete indexaci na zahraničních serverech s jinou strukturou xml dokumentu.
Způsob generování XML feedu: Pokud zvolíte automaticky, bude feed generován buď v pravidelných intervalech, nebo po jakékoliv změně výrobků (nový výrobek, změna ceny...). Při ručním generování bude xml soubor sestaven až po kliknutí na tlačítko Regenerovat XML feed (nahoře vlevo v tomto panelu Konfigurace). I při automatickém generování lze feed kdykoliv nově generovat ručně.
Cesta ke xml souboru: Uveďte při registraci v katalogových serverech
Nastavení u nových výrobků: Ve Vašem obchodu budou existovat výrobky, které do xml feedu nebudete chtít zahrnovat (drobné příslušenství, služby nebo třeba výrobek s nekonkurenceschopnou cenou :o). Pro export feedu musí být m.j. u výrobku zaškrtnut tento checkbox - tato volba definuje jeho stav u nově zakládaných či klonovaných výrobků. Pokud máte převahu exportovaných, zaškrtněte, ušetříte si klikání.
Uváděné ceny v e-shopu: Katalogové servery (Heuréka...) vždy vyžadují, aby na jejich serverech byla zveřejněna koncová cena včetně daně a všech případných poplatků - tedy cena, kterou koncový zákazník zaplatí. Zvolte, zda má exportní algoritmus generovat cenu z ceny s daní, nebo z ceny bez daně + sazby DPH. Recyklační a autorské poplatky budou připočítány automaticky, pokud jsou uvedeny.
Zahrnout výrobce do exportu: Povolte, pokud prodáváte zboží známých výrobců. Pokud zboží vyrábíte sami, popř. dovážíte no-name produkty, je vhodnější ponechat vypnuté.
Zahrnout kód zboží: Povolte v případě porovnatelných kódů - ISBN, EAN, kódy autodílů, elektroniky. Pokud v e-shopu uvádíte vnitřní kódy Vašeho skladového systému, export zakažte.
Povolit parsing textových polí: XML je striktní jazyk a vyžaduje nahrazení řídících znaků entitami. Povolte, pokud v názvech a dalších exportovaných polích používáte pouze české znaky. Pokud máte v názvech např. Black & Decker, zakažte. Import může být v tomto případě pomalejší.
Bannerový systém: V závislosti na layoutu shopu při povolení zobrazí reklamní banner. Při zakládání e-shopu ponechte zakázané, po získání většího množství přístupů na Vaše stránky můžete toto místo prodat nebo využít k propagaci Vašich dalších projektů.
URL adresa banneru: Obrázek banneru v Galerii. Velikost by měla korespondovat s layoutem Vašeho e-shopu.
URL adresa stránek: Stránky, na které se dostanete po kliknutí na banner.
Alternativní text: Objeví se po najetí kurzorem na banner a rovněž jako popis u prohlížečů s vypnutými obrázky.
Způsob otevírání stránky: Otevře výše uvedenou stránku do stejného okna (doporučujeme při odkazech v rámci e-shopu), nebo do nového okna či panelu podle nastavení prohlížeče (doporučujeme u externích stránek, uživateli zůstává e-shop stále otevřený v jiném okně/záložce)


Pokračovat na ovládací panel:
Website Security Test